Anmeldelse av Get Ready To Be Boyzvoiced - Film (2000)

Filmredaksjonen NRK
  7.3 IMDB ( Internet Movie Database )
| |

Boybandparodien er solid moro

Publisert: [ 27. Juli 2009 ]

Boybandet Boyzvoice har hatt stor suksess i Norge, og er nå klare for å erobre verden. Vi følger boybandet i tykt og tynt. Forbered deg på en boybandparodi helt uten grenser...

Filmen er lagt opp som en liksom-dokumentar om boybandet Boyzvoice. Vi møter bandet M'Pete, Hot Tub og Roar i deres nye liv som stjerner. M'Pete mener at vennene har mistet bakkekontakten og avskåret dem. Han har også merket at han er blitt en veldig interessant person og det føler han at jentene også har begynt å skjønne. Deres manager Timothy Dahle er en ærlig sjel som får 20 prosent av alt gutta tjener, han mener at veldedighet bare er viktig for å bygge image for å tjene enda mer penger, som han sier det: Vi må tenke på våres karriere, så får heller de narkomane tenke på sin egen karrière.

Espen Eckbo gjør en flott innsats i filmen i alle hans roller og viser at han er en karakterskuespiller av rang. Her treffer vi han i roller som boybandfronten M'Pete, tenåringsfan Ove, Sikkerhetsvakten, Waldemar Hoff og flere til. I tillegg får vi karakterer fra andre morsomme folk som Henrik Elvestad som Timothy Dale, Linn Skåber som PR-ansvarlig,Jon Øigarden som Sverre, Atle Antonsen som festivalarrangør, Trond-Viggo Torgersen som musikkstudio og Nikis Theophilakis som sponsoransvarlig fra Frionor og Eivind Sander som Se & Hør Journalist. Skuespillere som Jorunn Kjellsby, Bernhard Arnø, Harald Brenna, Trond-Viggo Torgersen, Trond Høvik og Arild Svensgam er også med på morroa. I tillegg møter vi kjendiser som spiller seg selv som Bård Tufte Johansen, Dorthe Skappel, Espen Lind, Christian Ingebrigtsen, René Dif og Morten Abel.

Denne filmen er meget vellykket i det de forsøker å oppnå. Parodien på et norsk boyband er veldig gøy. Det hjelper på på kredibiliteten at Boyzvoice var et eksperiment i virkeligheten også og solgte godt og lå i 10 uker på toppen av VG-listen med 'Let me be your father X-mas'. Alle musikkvideoene vi ser er veldig gjennomført og morsomt utført. Det oppstår masse morsomme situasjoner når ikke alt bare går på skinner. Hvis man liker Eckbo er dette en film man bare må få med seg.