| Logo
Anmeldelse av Hitters - Film (2002)
Film: Hitters (2002)
Kategori: Thriller
Land: USA
Regi: Eric Weston
Spilletid: 88 min
Mediarating: 2 av 6

Andre kritikkratinger fra media:
Gå til kritikker (3 kritikker)



Anmeldelsen:

Forglemmelig mafiafilm

Publisert: [ 13. November 2010 ]
Skrevet av: Pål Frostad

Terningkast:


Ingress:

To mafiafamilier strides. Nick er en del av Crapisi-familien og blir beskrevet som både tøff og smart, imens de andre brødrene bare er tøffe. Han stiller alltid opp for sin mafiafamilie. Når deres Don måtte i fengsel, var det Nick som beskyttet ham. Nick fikk bare en treårig dom som følge av dette. Imens Nick sitter inne, dør Don og hans bror Frank blir myrdet. Nick kommer derfor ut av fengsel full av hevnlyst. Hevn ville han også gjennomføre på gamlemåten. Nicks største problem og ansvar, er hans to mindre smarte brødre, Tom og Steve. Oppgjørets time venter...

Anmeldelse:

Jeg pleier å like mafiafilmer. Derfor hadde jeg et håp om at ville være noenlunde okei. Dessverre må jeg meddele at mye skurrer i 'Hitters'. Filmen virker litt rotete og den er vanskelig å komme skikkelig inn i. Historien er også veldig lite interessant. Reint tekniske er ikke filmen mye å skryte av den heller. Dette føltes dog akkurat helt greit å se, men ikke noe jeg vil anbefale videre. Det var faktisk en del partier jeg direkte kjedet meg i filmen. Mange scener er dårlig lagt opp. Selv om dette skal være en thriller får man ikke noe thrillerfølelse av å se filmen.

Dette blir for langtekkelig og platt til å skulle bry seg nok om til å vekke noen som helst følelser. Det var overraskende mye drama i filmen og det er noe filmen mestrer sørlig bra. Filmskaperne forsøker seg også med litt humor underveis, men humoren når ikke ut til meg. Det blir også tid til litt nakne damer som filmskaperne sikkert har med i traileren for å lure folk til å se dette mafiamakkverket av en film. Den kommer seg riktignok litt mot slutten, men ikke nok til å redde filmen fra avgrunnen.

Skuespillerne spiller helt greit. Robert Davi innehar hovedrollen. Han er ikke noe kjent navn i min bok, men han er et fjes man kan ha sett før. Du kan kjenne han igjen fra filmer som Die Hard, James Bond - Licence To Kill og Predator 2. Med seg har han også Sylvester Stallones bror, Frank Stallone, som ikke er i nærheten av å ha en like stor karriere som sin storebror. Men det er litt fett at han ligner på Sylvester Stallone. Men som sagt så er ikke dette noe å rope hurra for. Skuespillet føltes verken lovende eller supersugende.

Det er igrunnen mange ting som jeg blir litt likegyldig til med denne filmen. Så mange lovord om filmen klarer jeg rett og slett ikke å finne. Terningkastet holder seg med akkurat innenfor nedre del av toeren. Dette føltes som en litt for dårlig historie å lage film av. Jeg kan ikke annet å krone dette med å være en av de dårligste mafiafilmene jeg har sett.

Om det var verdt de 10 kronene som filmen kostet er jeg ikke sikker på, for dette er en og en halv time av livet mitt som jeg ikke får tilbake. Den eneste trøsten jeg får underveis er at jeg bør se noen dårlige filmer innimellom, for at de gode filmene skal føles i en helt annen klasse. Med andre ord er dette en film du ikke trenger å se. Det finnes langt bedre 'dårligere' filmer i filmhavet.