|
Film: Maze Runner: The Death Cure (2018)
Aldersgrense: 12 år
Kategori: Action, Thriller
Land: USA
Regi: Wes Ball
Spilletid: 141 min
Datoer:
| 2018-01-26 | Kinopremiere | Norge |
Mediarating:
2.9 av 6 |
||||||
|
Serie: Maze Runner | Maze Runner: Dødskuren (2018) | Maze Runner: Ildprøven (2015) | The Maze Runner: I dødens labyrint (2014) |
|||||||
|
Andre kritikkratinger fra media:
Gå til kritikker (19 kritikker)Andre anmeldelser på filmen: (2)
|
|||||||
|
Anmeldelsen:
Avslutningen på Maze Runner er actiontung
Publisert: [ 20. Juni 2018 ]
Skrevet av: Pål Frostad
|
|||||||
|
Terningkast:
Ingress: Vi skal tilbake å besøke våre venner Thomas og hans gruppe immune og andre venner som kjemper mot organisasjonen OND. Denne gangen er planen å bryte seg inn i ‘The Last City’, som er ONDs tungt bevoktede hovedbase. Der skal de befri Minho som er fanget i basen. Nå står snart det avgjørende slaget mot OND. Er de immune menneskehetens eneste håp for en fremtid? Det gjenstår å se hvordan alt ender... |
|||||||
|
Anmeldelse: I denne filmen får vi mye mer av det samme som i film nummer to. Filmen begynner med en del action, men er litt kjedeligere enn de forrige omgang. Det er mye driv i filmen, men jeg føler likevel ikke på spenningen og den mystiske stemningen fra de to første filmene. Det blir mye action og lite engasjerende handling med en alt for dårlig historie i bunn. Det kule konseptet fra de to første filmene har ikke mye igjen å by på. Regissør Wes Ball har skapt noe bra med de foregående Maze Runner-filmene, men denne filmen skyter han aldri helt blink med. Du får litt zombier, litt kriging, litt forskning og litt motstandsarbeid, men blandingen blir ikke kul nok. Filmen er også alt for lang med sine nesten to og en halv time lange spilletid. Likte heller ikke at historien kommer mer i bakevjen og filmen føles en god del lettere og enklere enn sin forgjengere. Filmfortellingen er alt for svak og bare actiontung. Det blir for mye som irriterer meg underveis med filmen. Jeg blir raskt lei de onde og de gode får ikke nok å stri med til at jeg knyttes til dem. Det er utrolig mange dumme og billige løsninger på å komme ut av nærmest umulige situasjoner. Det gjør at filmen aldri blir spennende, når du vet det kommer til å gå bra. Og jeg forventer også mer av filmens slutt og antiklimaks enn denne filmen klarer å gi meg. Med det synes jeg at denne filmen ikke leverer det jeg hadde håpet på. Dette føles tidvis mye som konstruert spenning. Konklusjon |
|||||||